۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

قهوه تلخ: تیر خلاص به سیمای ضرغامی!

در مدیریت استراتژیک اصلی هست که طبق آن تهدیدها را باید به فرصت تبدیل کرد. درست برخلاف ضرغامی که مخاطبانش را با نپذیرفتن قهوه تلخ از صداوسیما بیرون انداخت، مهران مدیری دانست که چگونه از فرصت بدست آمده استفاده کند و از خطر ورشکستگی به یک موفقیت دلچسب برسد. اما ضرغامی که مخاطب عامش را قبلا فارسی 1 ربوده بود، حالا از رقیب تازه اش هم کم آورد و عملا مخاطب طبقه متوسط و نخبه خود را از دست داد. ازین پس خانواده ها در بهترین ساعت شب تلویزیون را خاموش می کنند و به تماشای قهوه تلخی می نشینند که ضرغامی با حماقت خود از دستش داد. البته برخی از مردم هم ضرغامی را لعنت می کنند که باعث شد سریال رایگان را با خرید هر قسمت تماشا کنند! به این ترتیب وقتی مخاطب ایرانی که قبلا مجبور شده بود برای تماشای سریال های شبکه های تلویزیونی امریکا نظیر لاست و 24 پول بدهد، حالا برای سریالی که صداوسیما برخلاف وعده قبلی حاضر به خریدش نشد، باید هزینه بپردازد. البته این بار مردم هنرمند را از خود دانستند و با کپی نکردن سی دی های سریال کار را به جایی رساندند که خود مدیری هم آن را غیرقابل باور خواند!

۱ نظر:

  1. توی‌اينترنت چند ماه پيش حكايت حاكم زرنگی رو نوشته بودن كه مردم رو گول می‌زد و كار كرده بود كه فكر كنن، باد خالی‌ كردن در توالت چون ممنوع هست، يه نوع وسيله مبارزه هست. ديگه خبر نداشتن كه كار عمدی حاكم بوده و به ريش اينجور مبارزين هم می‌خنديد.
    حالا هم مردم ايران كه قرنهاست به قهرمان‌پرستی عادت كرده‌ان، باز گول خورده‌ان و فكر می‌كنن مهران مديری شده سوپرمن آنها و با خريد سريال دولتی اون دارن مبارزه می‌كنن.
    خبر ندارن كه نفس كشيدن توی‌ اين مملكت بدون مجوز امكان نداره، چه برسه به ساخت سريال بصورت زنده. خبر ندارن كه مهران جان با بزرگتران خودش در پستو به ريش مردم می‌خندن.
    اين نظر رو دوست نداشتی پاك كن، اما حقيقت فريب خوردن مردم رو نمی‌تونی‌ پاك كنی.

    پاسخحذف