۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

فیلم محمد رسول اف جشنواره کن را تکان داد!

ظهر امروز فیلم جسورانه محمد رسول اف به نام " به امید دیدار" با معرفی ویژه فیلم توسط میشل فرودن مدیر جشنواره در بخش نوعی نگاه به نمایش درآمد. پیش از نمایش فیلم بازیگران فیلم به همراه همسر رسول اف روی صحنه رفتند. همسر کارگردان اعلام کرد امروز ظهر رسول اف همزمان با نمایش این فیلم، در دادگاه حاضر شده تا حکمش را دریافت کند. او درحالی که گریه می کرد، فیلم را از طرف همسرش به همه زندانیان سیاسی تقدیم کرد. سپس لیلا زارع به عنوان بازیگر اصلی فیلم گفت که افتخار می کند در فیلم " به امید دیدار" بازی کرده است. فیلم به امید دیدار سپس در میان تشویق شدید تماشاگران آغاز شد.
فیلم که شاید بتوان آن را در کنار دایره جعفر پناهی تلخ تریت فیلم سینمای ایران خواند، درباره زنی است که قرار است با شوهر به سوئد مهاجرت کند. زن باردار است و شوهر یک روزنامه نگار تحت تعقیب. خانه زن اما مورد بازرسی قرار می گیرد و وسایل شوهر را به همراه کامپیوترش می بزند. درحالی که اعلام می شود بچه زن عقب مانده ذهنی به دنیا خواهد آمد، خبر دستگیری شوهر می رسد و زن که همچنان تصمیم به مهاجرت دارد، قبل از سفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر می شود.فضاهای فیلم که در فضاهای داخلی فیلمبرداری شده، کم نور و تیره است و فیلمساز از نمادهایی مانند لاک پشت زن در آکواریوم خانه اش به زیبایی استفاده کرده است.
بعد از نمایش، فیلم به امید دیدار با استقلال و تشویق های بی نظیر تماشاگران مواجه شد و بازیگران فیلم در سالن نیز به شدت مورد تشویق قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر