۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

تمسخر و هو کردن "فرزند صبح" در سینمای مطبوعات و اظهارنظر افخمی

امشب هنگام نمایش فرزند صبح که درباره زندگی آیت‌الله خمینی توسط بهروز افخمی ساخته شده، تماشاگران در برج میلاد بارها فیلم را با دست زدن‌های متناوب مورد تمسخر قرار دادند. این مورد در حالی رخ داد که برخی از حراستی‌ها و ماموران اطلاعات که در سالن مستقر بودند، حاضران را به سکوت وامی‌داشتند. در پایان فیلم نیز با وجود فریاد این نیروها برای فرستادن صلوات، گروهی از تماشاگران علاوه بر دست زدن به نشانه تمسخر، فیلم را هو کردند. اما این همه ماجرا نبود.
بهروز افخمی از خبرنگاران دعوت کرد به سالن پرسش و پاسخ بروند و درحالی که مسئولان سالن میکروفن‌ها را بسته بودند، افخمی بدون بلندگو در سالن ایستاد و اعلام کرد این فیلم به نمایش درآمده از آن او نیست و فقط مسئول فیلمنامه است. و این نکته را در 2 نامه به خانه سینما و ارشاد توضیح داده. افخمی توضیح داد که قطع فیلم سوپر 35 بوده و باید در لابراتوار خارج چاپ می شده اما در نسخه فعلی که در ایران چاپ شده، کادر غلط است و چیزهای اضافی در کادر را می بینید. او هنگام دوبله هم در ابران نبوده است.عده ای از متعصبین حاضر افخمی را به نپرداختن به مسائل مهم تر زندگی آیت الله خمینی متهم کردند، که افخمی با جدیت پاسخ داد:" فیلمنامه این اثر از آن من و ذهن من است وبه شما هیچ ربطی ندارد من چگونه فکر کرده و نوشته‌ام." خبرنگار دیگری نیز افخمی را در به تصویر کشیدن یک کودک متوهم به جای خمینی سرزنش کرد.
افخمی که به همراه شریفی نیا (بازیگر نقش سیداحمد که خود کلی اسباب خنده شد!) و مرجان شیرمحمدی وارد این جلسه شده بود، هزینه ساخت این فیلم را که خود بخشی از یک سریال است، حدود 2 میلیارد تومان اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر