۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

جعبه سیاه: بمب خنده جشنواره فجر در مورد 11 سپتامبر!

فیلم جعبه سیاه که یک اثر کاملا مستند است، توسط شمقدری به زور به بخش مسایقه سینمای ایران خورانده شد. اما نتیجه چه شد؟ ازین فیلم پرهزینه تبلیغاتی جز بمب خنده چیزی درنیامد. فیلم با دوربین روی دست به‌شکل ویدیویی تصویربرداری شده و به‌هیچ وجه کیفیت یک کار سینمایی را ندارد. داستان، ماجرای آشنایی کارگردان با یک امریکایی است که قرار است اصل داستان 11 سپتامبر را بفهد.اما صحنه‌های مضحک در فیلم کم نیستند: مثل جایی که مرد خارجی روبروی تلویزیون می نشیند و کانال عوض می کند در مشهد تا می رسد به کانال روضه و می زند زیر گریه و مثل ابر بهار به پهنای صورت اشک می ریزد!

مضحک‌ترین ایده کارگردان که توهم صرف به‌نظر می‌رسد این است که مسیحیان صهیونیست - می‌بینید چه نوآوری جالبی دارد! - چون هدف‌شان اشغال آسیا به‌عنوان سرزمین تاریخی یهود است، 11 سپتامبر را خودشان در امریکا به وجود آورده‌اند تا بعد بتوانند حمله کنند! بامزه‌تر اینکه در همین صحنه مرد امریکایی می‌گوید که چه راز مهمی برملا شده: "این موضوع را در دنیا فقط رئیس جمهور شما در سازمان ملل برملا کرد!"

در پایان فیلم هم شخصیت خارجی چفیه روی دوشش می اندازد و به جعفر اسلاملو می گوید: من هم یکی از شما هستم!

۱ نظر:

  1. ای قربون جمهوری اسلامی برم که همیشه پویا بوده و فکر و عمل این دلاوران در عرصه ادب و هنر و سیاست و ریاضت لطافت رفاقت و.... نه تنها الهام بخش ایرانیان بلکه مسلمانان منطقه و جهان و بالاخض تونس ومصر!!!بوده است

    پاسخحذف