۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

بی‌نظم‌ترین جشنواره فیلم فجر در تاریخ برگزاری!

غیر از تعطیلی یک روزه سه‌شنبه که تاکنون در روزهای بین نمایش هیچ جشنواره‌ای در دنیا رخ نداده، مضحک‌ترین اتفاق جشنواره این است که یک هفته از شروع آن می‌گذرد، اما هنوز برنامه سینماها مشخص نشده است! به حدی که کمتر از 24 ساعت مانده به نمایش، نام فیلم‌ها اعلام می‌شوند که تازه آن هم دستخوش تغییر می‌شود! علت این بی‌نظمی ضعیف بودن تصمیم گیری است که با آن که کپی فیلم‌ها طبق قانون باید تا آخر آذر ماه باید حاضر باشند، باعث شده فیلمی مثل اخراجی ها3 هنوز در حال فیلمبرداری باشد!
از دیگر عجایب جشنواره نمایش فیلم های خارج از مسابقه (نوعی نگاه) در ساعت 12 شب است که البته آن هم با تاخیر انجام می شود. علت این امر معلوم است: باتوجه به پرت بودن مسیر برج میلاد، کسی که خودروی شخصی نداشته باشد نمی‌تواند برای فیلم آخر بماند و تعداد کمتر تماشاگران برای این فیلم های مسئله‌دار بهترین چیز برای شمقدری و دولت است. عده زیادی هم که فیلم ها را از صبح تعقیب کرده‌اند، نایی برای نمایش فیلم در این ساعت ندارند. با این حال این بخش همچنان بهترین بخش جشنواره است و اقلا با بخش مسابقه به هیچ وجه قابل مقایسه نیست!
بخش خارجی که ازین هم مضحک‌تر است. با وجود تولید آثار سینمایی فوق‌العاده سال گذشته درسطح جهان، ضعیف‌ترین فیلم های ممکن انتخاب شده‌اند و به همین دلیل تا روزهای آخر نام این فیلم‌ها را به مطبوعات اعلام نکردند! برگزارکنندگان برای پوشاندن همین افتضاح و حرف نزدن از تحریم دیگر کشورها، یک دروغ تاریخی در مورد رقم هزار فیلم خارجی متقاضی گفته‌اند که در کن و ونیز هم سابقه ندارد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر